CriWare Unreal Engine
Plug-ins for CriWare solutions.
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サポート
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CRIWARE Unreal Engine プラグインについて
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ReleaseNotes
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CRIWARE Unreal Engine Plugin Ver2.04.xx リリースノート
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CRIWARE Unreal Engine Plugin Ver2.03.xx リリースノート
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CRIWARE Unreal Engine Plugin Ver2.02.xx リリースノート
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CRIWARE Unreal Engine Plugin Ver2.01.xx リリースノート
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CRIWARE Unreal Engine Plugin Ver2.00.xx リリースノート
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マニュアル
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動作環境について
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ADX を使用する
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ADXとは
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ADX クイックスタート
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ADX リソース管理
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各種アセットについて
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サウンド関連アセット
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Atom Cue Sheet アセット
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Atom Sound Cue アセット
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AtomWaveBank.JPN
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Atom Sound Wave アセット
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Atom Sound Simple アセット
►
AtomAsrRack関連アセット
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Atom Rack アセット
►
Atom Endpoint Rack アセット
►
Atom Bus Effect Preset アセット
►
Atom Configアセット
►
Atom Endpoint Settingsアセット
►
Atom Soundfield Rack アセット
►
パラメータ上書き関連アセット
►
Atom Concurrency アセット
►
AtomModulationアセット
►
Atom Modulation Parameter アセット
►
Atom Modulaion Generator アセット
►
Atom Sound Class アセット
►
Atom Attenuation アセット
►
各種コンポーネント
►
AtomComponent
►
Atom MultiPositionコンポーネント
►
AtomComponentのイベント発火について
►
空間別エフェクト切り替え機能
►
AtomGamePlayVolume.JPN
►
Atom Gameplay World Settings
►
Soundfield
►
オーディオ ミキシング
►
Atom オーディオ バスの概要
►
サウンド分析
►
振幅エンベロープ分析
►
Unreal Niagara でADXサウンドを使用する
►
シーケンサーでのADXサウンドの制御
►
Soundscape を使用する
Soundscapeとは
►
Soundscape クイックスタート
►
各種アセットについて
►
Data Table アセット
►
Soundscape Colorアセット
►
Soundscape Palette アセット
►
Sound xR
►
AudioLink
►
デバッグ機能
►
Atom Statistics ウィンドウ
Atom Resource Usage ウィンドウ
►
Atomコンソールコマンドリファレンスガイド
バイノーラル化のON/OFF切り替え機能
►
インゲームプレビュー機能
►
プロファイラー機能
►
ADX Atom Insight
►
ADXLipSync
►
ADX LipSyncとは
►
ADX LipSyncに適したフェイシャルの口形状
►
ADX LipSyncで取得可能な口パターン情報
UnrealEngineにインポートしたキャラクターにLipSyncの解析結果を適用する
►
シーケンサーのAtomTrackを用いたLipSync
►
Sofdec を使用する
►
Sofdecとは
►
Sofdec クイックスタート
►
各種アセットについて
►
Mana Source関連アセット
Mana Movie アセット
Mana Playlist アセット
Platform Mana Movie アセット
►
Mana Player アセット
►
Mana Texture アセット
►
Sofdec ムービーの色空間とガンマ値について
►
各種コンポーネントについて
Mana Sound Component
シーケンサを統合する
►
General
►
Asset Localization による多言語対応
►
プロジェクト設定パラメータ リファレンスガイド
►
ブループリントAPIについて
►
Atom Aisac Patch
Get Config
►
Atom Gameplay Volume Mutator
Set Priority
►
AISAC
Set Aisac Control Settings
►
Attenuation
Set Interior Volume
Set Exterior Volume
►
Atom Runtime Blueprint Library
Stop Category by Name
Solo Category by Name
Set Master Effect Preset
Set Game Variable Value by Name
Set Category Volume by Name
Set Bus Effect Preset
Remove Rack Effect Preset
Remove Master Effect Preset
Remove Bus Effect Preset
Prime Wave Bank for Playback
Prime Sound for Playback
Prime Cue Sheet for Playback
Pause Category by Name
Mute Category by Name
Get Game Variable Value by Name
Get Category Status by Name
Clear Rack Effect Presets
Clear Master Effect Presets
Clear Bus Effect Presets
►
Atom Utilities Blueprint Library
Get Log Frequency Clamped
Get Linear Frequency Clamped
Convert Linear to Decibels Slower from Floor
Convert Linear to Decibels Slower
Convert Linear to Decibels
Convert Decibels to Linear Slower from Floor
Convert Decibels to Linear Slower
Convert Decibels to Linear
►
Atom Bus
Set Send Level
Set Panning
Set Effect Preset
Set Default Effect Preset
Set Channel Level
SetBusOutputVolume (linear gain)
Reset Channel Level Matrix
Remove Effect Preset
Get Send Level
Get Rack
Get Panning
Get Num Effect Presets
Get Effect Preset
Get Channel Level
Get Bus Output Volume
Find Effect Preset
►
Atom Bus Effect Multi Band EQPreset
Set Dynamic Settings
Set Default Settings
Set Band Q
Set Band Gain
Set Band Frequency
Set Band Filter Type
►
Atom Bus Effect Bandpass Filter Statics
Set Low Cutoff
Set High Cutoff
Set Bypass
►
Atom Bus Effect Bandpass Filter Preset
Set Dynamic Settings
Set Low Cutoff
Set High Cutoff
Set Default Settings
►
Atom Bus Effect Binaural Statics
Set Gain
Set Bypass
Set Balance
►
Atom Bus Effect Binaural Preset
Set Dynamic Settings
Set Gain
Set Default Settings
Set Balance
►
Atom Bus Effect Biquad Filter Statics
Set Q
Set Low Cutoff
Set Gain
Set Cutoff
Set Bypass
►
Atom Bus Effect Biquad Filter Preset
Set Dynamic Settings
Set Q
Set Gain
Set Filter Type
Set Default Settings
Set Cutoff
►
Atom Bus Effect Bit Crusher Statics
Set Wet Mix
Set Gain
Set Dry Mix
Set Drive
Set Down Sampling
Set Bypass
Set Bit Depth
►
Atom Bus Effect Bit Crusher Preset
Set Wet Mix
Set Dynamic Settings
Set Gain
Set Dry Mix
Set Drive
Set Down Sampling
Set Default Settings
Set Bit Depth
►
Atom Bus Effect Chorus Statics
Set Wet Mix 3
Set Wet Mix 2
Set Wet Mix 1
Set Rate
Set Maximum Delay Time
Set Feedback
Set Dry Mix
Set Depth
Set Delay Time
Set Bypass
►
Atom Bus Effect Chorus Preset
Set Wet Mix 3
Set Wet Mix 2
Set Wet Mix 1
Set Dynamic Settings
Set Rate
Set Feedback
Set Dry Mix
Set Depth
Set Delay Time
Set Default Settings
Get Max Delay Time
►
Atom Bus Effect Compressor Statics
Set Threshold
Set Surround Link
Set Split EQQ
Set Split EQFrequency
Set Split EQFilter Type
Set Release Time
Set Ratio
Set Gain
Set Bypass
Set Attack Time
►
Atom Bus Effect Compressor Preset
Set Threshold
Set Surround Link
Set Split EQQ
Set Split EQFrequency
Set Split EQFilter Type
Set Dynamic Settings
Set Release Time
Set Ratio
Set Gain
Set Default Settings
Set Attack Time
►
Atom Bus Effect Delay Statics
Set Maximum Delay Time
Set Delay Time
Set Bypass
►
Atom Bus Effect Delay Preset
Set Dynamic Settings
Set Delay Time
Set Default Settings
Get Max Delay Time
►
Atom Bus Effect Distortion Statics
Set Wet Mix
Set Gain
Set Dry Mix
Set Drive
Set Bypass
►
Atom Bus Effect Distortion Preset
Set Wet Mix
Set Dynamic Settings
Set Gain
Set Dry Mix
Set Drive
Set Default Settings
►
Atom Bus Effect Echo Statics
Set Maximum Delay Time
Set Feedback
Set Delay Time
Set Bypass
►
Atom Bus Effect Echo Preset
Set Dynamic Settings
Set Feedback
Set Delay Time
Set Default Settings
Get Max Delay Time
►
Atom Bus Effect Flanger Statics
Set Wet Mix
Set Rate
Set Feedback
Set Dry Mix
Set Depth
Set Delay Time
Set Bypass
►
Atom Bus Effect Flanger Preset
Set Wet Mix
Set Dynamic Settings
Set Rate
Set Feedback
Set Dry Mix
Set Depth
Set Delay Time
Set Default Settings
►
Atom Bus Effect I3DL2Reverb Statics
Set Room HF
Set Room
Set Reverb Delay
Set Reverb
Set Reflections Delay
Set Reflections
Set Rear Output
Set Rear Input
Set HFReference
Set Front Output
Set Front Input
Set Diffusion
Set Density
Set Decay Time
Set Decay HFRatio
Set Center Output
Set Center Input
Set Bypass
►
Atom Bus Effect I3DL2Reverb Preset
Set Dynamic Settings
Set Room HF
Set Room
Set Reverb Delay
Set Reverb
Set Reflections Delay
Set Reflections
Set Rear Output
Set Rear Input
Set HFReference
Set Front Output
Set Front Input
Set Diffusion
Set Density
Set Default Settings
Set Decay Time
Set Decay HFRatio
Set Center Output
Set Center Input
►
Atom Bus Effect IRReverb Statics
Set Wet Gain
Set Surround Output Gain
Set Surround Input Gain
Set Surround Back Output Gain
Set Surround Back Input Gain
Set Reverb Gain
Set IRIndex
Set Input Separation Ratio
Set Front Output Gain
Set Front Input Gain
Set Dry Gain
Set Center Output Gain
Set Center Input Gain
Set Bypass
►
Atom Bus Effect IRReverb Preset
Set Wet Gain
Set Surround Output Gain
Set Surround Input Gain
Set Surround Back Output Gain
Set Surround Back Input Gain
Set Dynamic Settings
Set Reverb Gain
Set Input Separation Ratio
Set Front Output Gain
Set Front Input Gain
Set Dry Gain
Set Default Settings
Set Center Output Gain
Set Center Input Gain
Get IRIndex
►
Atom Bus Effect Limiter Statics
Set Type
Set Threshold
Set Surround Link
Set Release Time
Set Gain
Set Bypass
Set Attack Time
►
Atom Bus Effect Limiter Preset
Set Type
Set Threshold
Set Surround Link
Set Dynamic Settings
Set Release Time
Set Gain
Set Default Settings
Set Attack Time
►
Atom Bus Effect Matrix Statics
Set Level Matrix
Set Bypass
►
Atom Bus Effect Matrix Preset
Set Dynamic Settings
Set Level Matrix
Set Default Settings
Set Channel Level
►
Atom Bus Effect Multi Band EQStatics
Set Bypass
Set Band Q
Set Band Gain
Set Band Frequency
Set Band Filter Type
►
Atom Bus Effect Multi Tap Delay Statics
Set Tap Level
Set Tap Feedback
Set Tap Delay Time
Set Tap Azimuth
Set Maximum Delay Time
Set Bypass
►
Atom Bus Effect Multi Tap Delay Preset
Set Tap Level
Set Tap Feedback
Set Tap Delay Time
Set Tap Azimuth
Set Dynamic Settings
Set Default Settings
Get Max Delay Time
►
Atom Bus Effect Phaser Statics
Set Wet Mix
Set Rate
Set Feedback
Set Dry Mix
Set Depth
Set Delay Time
Set Bypass
►
Atom Bus Effect Phaser Preset
Set Wet Mix
Set Stages
Set Dynamic Settings
Set Rate
Set Feedback
Set Dry Mix
Set Depth
Set Default Settings
►
Atom Bus Effect Pitch Shifter Statics
Set Shift Mode
Set Pitch Shift
Set Formant Shift
Set Data Pitch Frequency
Set Bypass
►
Atom Bus Effect Pitch Shifter Preset
Set Shift Mode
Set Dynamic Settings
Set Pitch Shift
Set Formant Shift
Set Default Settings
Set Data Pitch Frequency
►
Atom Bus Effect Reverb Statics
Set Room Size
Set Reverb Time
Set Pre Delay Time
Set Maximum Room Size
Set Maximum Pre Delay Time
Set Low Cutoff
Set High Cutoff
Set Bypass
►
Atom Bus Effect Reverb Preset
Set Dynamic Settings
Set Room Size
Set Reverb Time
Set Pre Delay Time
Set Low Cutoff
Set High Cutoff
Set Default Settings
Get Max Room Size in Meters
Get Max Pre Delay in Milliseconds
►
Atom Bus Effect Surrounder with EQStatics
Set Mode
Set Maximum Delay Time
Set Gain
Set Delay Time
Set Bypass
Set Band Q
Set Band Gain
Set Band Frequency
Set Band Filter Type
►
Atom Bus Effect Surrounder with EQPreset
Set Dynamic Settings
Set Mode
Set Gain
Set Delay Time
Set Default Settings
Set Band Q
Set Band Gain
Set Band Frequency
Set Band Filter Type
Get Max Delay Time
►
Bus Send
Set Bus Send Settings
►
Atom Component
Stop Delayed
Stop
Set Volume Multiplier
Set UISound
Set Sound
Set Rack Send
Set Pitch Multiplier
Set Paused
Set Multiple Positions
Set Low Pass Filter Frequency
Set Low Pass Filter Enabled
Set Cue Selector Label
Set Cue Next Block Index
Set Cue Beat Sync Offset
Set Atom Bus Send Pre Effect
Set Aisac Control Value
Remove Cue Selector Label
Play
Is Virtualized
Is Playing
Get Play State
Get Cue Block Index
Get Cue Beat Sync Info
Fade Out
Fade In
Clear All Cue Selector Labels
Get Attenuation Settings To Apply
Adjust Volume
Adjust Attenuation
►
Atom Sound Bank
Get Sound Class
Get Sound
Get Num Sounds
►
Atom Cue Sheet
Validate
Is Loaded
Get Sound Cue by Name
Get Sound Cue
Get Num Cues
►
Atom Effect Preset Widget Interface
Event On Property Changed
Event On AtomEffectPreset Widget Constructed
►
Filter
Set Interior LPF
Set Exterior LPF
►
Atom Gameplay Statics
Spawn Sound Attached
Spawn Sound at Location
Spawn Sound 2D
Set Global Pitch Modulation
Prime Sound
Prime All Sounds in Sound Class
Play Sound at Location
Play Sound 2D
Get Closest Listener Location
Create Sound 2D
Are Any Listeners Within Range
►
Atom Gameplay Volume
Set Enabled
Event On Listener Exit
Event On Listener Enter
►
Atom Multi Position Component
Get All Positions
►
Atom Rack
Set Snapshot
Set Dsp Bus Setting Name
Set Dsp Bus Setting
Set Atom Config
Get Snapshot
Get Dsp Bus Setting Name
►
Atom Sound Class
Stop All Sounds
Pause All Sounds
►
Atom Sound Cue
Get Cue Name
►
Atom Wave Bank
Validate
Is Loaded
Get Sound Wave
Get Num Waves
►
Atom Wave Player
Stop Delayed
Stop
Set Wave
Set Paused
Set Looping
Set Cue
Play
Is Playing
Is Paused
Is Looping
Has Error
Get Wave Info
Get Time
Get Sound Bank
Get Sound
Get Play State
Adjust Volume
►
Cri Ware
Uninitialize
Set Atom Configuration
Reset Atom Configuration
Is Initialized
Initialize
Get Atom Configuration
►
Atom Gameplay Condition
Condition Met Position
Condition Met
►
Atom Gameplay Volume Interaction
On Listener Exit
On Listener Enter
►
Atom Modulation Statics
Update Modulator
Update Control Bus Mix
Set Control Bus Mix By Filter
Set Control Bus Mix
Set Global Control Bus Mix Value
Deactivate Modulation Generator
Deactivate Control Bus Mix
Deactivate Control Bus
Create Control Bus Mix Stage
Create Control Bus Mix
Create Control Bus
Clear Global Control Bus Mix Value
Clear All Global Control Bus Mix Values
Activate Modulation Generator
Activate Control Bus Mix
Activate Control Bus
►
Mana Event Point Component
Set Mana Player
Get Mana Player
►
Mana Playlist
Replace
Remove At
Remove
Num
Is Seamless
Is Mixed Types
Is Alpha
Insert
Get Random
Get Previous
Get Next
Get
Add Url
Add File
Add
►
Mana Sound Component
Stop
Start
Set Mana Player
Set Audio Track Category
Remove Audio Track Category
Get Mana Player
►
Mana Subtitle Component
Set Mana Player
Get Mana Player
Get Current Subtitle
►
Mana Subtitle Text Block
Get Text
►
Mana Texture
Update Resource
Set Mana Player
Get Width
Get Texture Num Mips
Get Mana Player
Get Height
Get Aspect Ratio
►
Mana Movie
Validate
SetManaOption (string)
SetManaOption (integer64)
SetManaOption (float)
SetManaOption (boolean)
Get Url
►
Mana Component
Get Mana Texture
Get Mana Player
►
File Mana Movie
Set File Path
►
Data Mana Movie
Set Data Array
Get Data Array
►
Mana Player
Supports Seeking
Supports Scrubbing
Supports Rate
Set View Rotation
Set View Field
Set Video Track Frame Rate
Set Track Format
Set Time Delay
Set Rate
Set Native Volume
Set Mana Options
Set Looping
Set Block on Time
Select Track
Seek
Rewind
Reopen
Previous
Play and Seek
Play
Pause
Open Url
Open Source with Options
Open Source
Open Playlist Index
Open Playlist
Open File
Next
Is Ready
Is Preparing
Is Playing
Is Paused
Is Looping
Is Connecting
Is Closed
Is Buffering
Has Error
Get View Rotation
Get Video Track Type
Get Video Track Frame Rates
Get Video Track Frame Rate
Get Video Track Dimensions
Get Video Track Aspect Ratio
Get Vertical Field Of View
Get Url
Get Track Language
Get Track Format
Get Track Display Name
Get Time Stamp
Get Time Delay
Get Time
Get Supported Rates
Get Selected Track
Get Rate
Get Playlist Index
Get Playlist
Get Player Name
Get Num Tracks
Get Num Track Formats
Get Mana Source Name
Get Horizontal Field Of View
Get Duration
Get Display Time Stamp
Get Display Time
Get Audio Track Type
Get Audio Track Sample Rate
Get Audio Track Channels
Close
Can Play Url
Can Play Source
Can Pause
►
Mana Plate Component
Set Play Only when Visible
Set Mesh Range
Set Loop
Set Letterbox Aspect Ratio
Seek
Rewind
Play
Pause
Open
Is Mana Plate Playing
Get Mesh Range
Get Mana Texture
Get Mana Player
Get Loop
Get Letterbox Aspect Ratio
Close
▼
チュートリアル
►
ADX
►
ADX チュートリアル No.1 : CRIのUE5プラグインを導入する
►
ADX チュートリアル No.2 : ADXのデータをインポートする
►
ADX チュートリアル No.3 : CRIプラグインの設定を行う
►
ADX チュートリアル No.4 : 音を鳴らす
►
ADX チュートリアル No.5 : サウンドの差し替え
►
ADX チュートリアル No.6 : プレイヤー任意のタイミングで音を鳴らす
►
ADX チュートリアル No.7 : 3Dサウンドを再生する
►
ADX チュートリアル No.8 : 壁の向こうから聞こえる音
►
ADX チュートリアル No.9 : 三人称視点ゲームの自然な音の聞こえ方
►
ADX チュートリアル No.10 : 3Dモデルのモーションに音をつける
►
ADX チュートリアル No.11 : シーケンサーを使って音を再生する
►
ADX チュートリアル No.12 : ゲーム実行中に音を配置する
►
ADX チュートリアル No.13 : 移動するアクターから音を鳴らす
►
ADX チュートリアル No.14 : Blueprintによる基本的な音声制御方法について
►
ADX チュートリアル No.15 : カテゴリに分類されたサウンドの再生を制御する
►
ADX チュートリアル No.16 : ゲーム内の状況に応じて変化するサウンド (AISAC機能の紹介)
►
ADX チュートリアル No.17 : DSPバスによるエフェクト制御
►
ADX チュートリアル No.18 : 音を鳴らしたままパーシスタントレベルを切り替える
►
ADX チュートリアル No.19 : キューシートについて知ろう
►
ADX チュートリアル No.20 : 広範囲のエリアをカバーする距離減衰の作成方法
►
ADX チュートリアル No.21 : 再生するサウンドの数を制御する
►
ADX チュートリアル No.22:NiagaraでADXサウンドを制御する
►
ADX チュートリアル No.23 : Niagaraで再生するサウンドの数を制御する
►
ADX チュートリアル No.24:AtomModulationを使ったピッチの調整方法
►
ADX チュートリアル No.25:ModulationGeneratorLFOを使った音量の調整方法
►
ADX チュートリアル No.26:部屋の外と中で異なるエフェクトをかける
►
ADX チュートリアル No.27:特定のEndpointに音声を出力する(Windows編)
►
ADX チュートリアル No.28:Listener Focus Pointの設定方法
►
Sofdec
►
Sofdec チュートリアル No.1 : Sofdec ムービーの単純再生
►
Sofdec チュートリアル No.2 : 複数ムービーの連続再生
►
Sofdec チュートリアル No.3 : アルファありムービーの再生
►
Sofdec チュートリアル No.4 : Sofdec ムービーのイベントポイント
►
Sofdec チュートリアル No.5 : Widget を使ったムービーの再生
►
Sofdec チュートリアル No.6 : 字幕ありムービーの単純再生
►
Sofdec チュートリアル No.7 : 全天球(VR)ムービーの再生
►
Sofdec チュートリアル No.8 : シーケンサーを用いたムービー再生
►
Soundscape
►
Soundscape チュートリアル No.1:ランダムに定位感のある音を再生する
▼
サンプル
▼
Tips
►
ADX
►
Ver.2.xx系でAtomAreaSoundVolumeを実現する
►
Ver.2.xx系でAtomAudioVolumeを実現する
►
ADX チュートリアル No.26:部屋の外と中で異なるエフェクトをかける
►
Sofdec
►
マテリアルを使用したUV値の調整方法
オンラインチュートリアル
▼
C++による実装方法
►
Sofdec
►
動画の再生方法
構築:
1.9.7